ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapGezi / İnceleme | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş & Ders Programının Tartışılması Öğrenci Sunum Konularının Dağıtılması Blackboard ve Panopto Sistemleri Tanıtımı | |
2 | Bağlam ve İç Mekan Çevre ve İç Mekan Mekanı Kontrol Eden Faktörler | İlgili makalenin okunması. Read the related chapter. |
3 | Aydınlatma Nitelikleri Aydınlatma Kaynakları | İlgili makalenin okunması. Read the related chapter. + Önceki derste dağıtılan Quiz sorusunu cevaplayarak derse getiriniz. Answer Previous Lecture’s Quiz Questions |
4 | Görsel Konfor ve Tasarım Parametreleri Aydınlatma Sistemleri Tasarımı | İlgili makalenin okunması. Read the related chapter. + Önceki derste dağıtılan Quiz sorusunu cevaplayarak derse getiriniz. Answer Previous Lecture’s Quiz Questions |
5 | Konuk Konuşmacı Seminer | Aydınlatma konusundaki önceki sunumların tekrar edilmesi + Konuk konuşmacıya soru sormaya ve sorularını cevaplamaya hazır olun. Review previous lectures on Lighting + Be prepared to ask a question to our guest speaker and answer his questions |
6 | Aydınlatma Çeşitleri (Doğal & Yapay Aydınlatma) Aydınlatma Hesaplamaları | İlgili makalenin okunması. Read the related chapter. + Önceki derste dağıtılan Quiz sorusunu cevaplayarak derse getiriniz. Answer Previous Lecture’s Quiz Questions |
7 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI: 1. Mağazalar Aydınlatma Sistemleri 2. Restoran Aydınlatma Sistemleri 3. Eğlence Mekanları Aydınlatma Sistemleri 4. Eğitim Mekanları Aydınlatma Sistemleri | Sunumların Hazırlanması Preperation of the Presentations |
8 | Mimari Aküstik Temel Kuramları Sesin Emilmesi Sesin Tecrit Edilmesi | İlgili makalenin okunması. Read the related chapter. + Önceki derste dağıtılan Quiz sorusunu cevaplayarak derse getiriniz. Answer Previous Lecture’s Quiz Questions |
9 | ARA SINAV | ARA SINAV HAZIRLIĞI PREPERATION FOR THE MIDTERM |
10 | Konuk Konuşmacı Seminer | Akustik konusundaki önceki sunumların tekrar edilmesi + Konuk konuşmacıya soru sormaya ve sorularını cevaplamaya hazır olun. Review previous lectures on Acoustics + Be prepared to ask a question to our guest speaker and answer his questions |
11 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI: 1. Dini Mekanları Akustik Sistemleri 2. Konferans Salonları Akustik Sistemleri 3. Eğitim Mekanları Akustik Sistemleri 4. Islak Hacimlerde Akustik Sistemleri | Sunumların Hazırlanması Preperation of the Presentations |
12 | Pasif Isınma & Soğuma Isıtma ve Soğutma Sistemleri için Mekanik Donanım Sıcak Tutma ve Soğuk Kalma Etkinlikleri | İlgili makalenin okunması. Read the related chapter. + Önceki derste dağıtılan Quiz sorusunu cevaplayarak derse getiriniz. Answer Previous Lecture’s Quiz Questions |
13 | Yangın Kontrolü ve Mimari Önlemler Çalıştay: Sınıf Stüdyo Projesi Tasarımı | İlgili makalenin okunması. Stüdyo projesi çizimlerinizi getirin. Read the related chapter. Bring studio project designs. + Önceki derste dağıtılan Quiz sorusunu cevaplayarak derse getiriniz. Answer Previous Lecture’s Quiz Questions |
14 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI: 1.Restoran Mutfakları Isı konforları 2. Çatı katı ısı konforları 3. Bodrum katı ısı konforları 4. Yangın Kontrolü ve İç Mekanda Kullanılan Malzemeler | Sunumların Hazırlanması Preperation of the Presentations |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Architectural Lighting by M. David Egan, Victor W. Olgyay Architectural Acoustics by M. David EganHeating, Cooling, Lighting : Design Methods for Architects by Norbert Lechner |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Architectural Lighting Design, 2nd Edition by Gary Steffy Architectural Acoustics : Principles and Practice by William J. Cavanaugh (Editor), Joseph A. Wilkes (Editor)Standards for Thermal Comfort: Indoor Air Temperature Standards for the 21st Century by M. Humphrey,Concepts in Thermal Comfort by M. David EganThe Architecture of Sound by Peter Lord& Duncan Templeton |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 7 | 21 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 7 | 1 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 4 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 6 | |
Toplam | 85 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest